skip to Main Content
7 Jednoduchých Tipov, Ako Na Zdravú Pečeň

Ľudské telo je zaujímavý nástroj. Funguje ako celok, a to vďaka dokonale zladeným procesom v každej jeho časti. Každý orgán v ňom má svoju úlohu, pričom sa navzájom dopĺňajú.

Za filtrovanie toxínov a rôznych nečistôt je zodpovedná pečeň, ktorá tak ​ovplyvňuje funkciu ďalších dôležitých orgánov.​ Ak ju teda podceníme, môže to mať naozaj vážne dôsledky. Aj preto sme si pre vás pripravili niekoľko jednoduchých tipov, ako sa starať o svoju pečeň, a tým aj o zvyšok tela.

Prečo sa starať o zdravie pečene

V záujme každého z nás by malo byť ​udržiavať si pečeň v čo najlepšej kondícii.​ Sú faktory ako je stres, užívanie liekov či antikoncepcie, ktoré jej škodia. Takisto pri zlom stravovaní či životnom štýle sa vám môžu po čase objaviť príznaky ako strata energie, poškodenie imunity, priberanie, akné, ekzémy či tvorba žlčových kameňov. Správnou životosprávou si však vždy vieme pomôcť ​a predísť tak rôznym nepríjemným komplikáciám. Ako na to?

Ako sa starať o zdravie pečene

Ak chceme mať zdravú pečeň, potrebujeme podstúpiť akúsi očistu pečene.​ Tá má totiž pre náš organizmus mnoho výhod. ​Zdravá pečeň​ totiž nielen predchádza vyššie spomenutým ochoreniam a komplikáciám, takisto redukuje telesnú hmotnosť, podporuje imunitný systém, detoxikuje organizmus a dodá vám potrebnú energiu.

Ako na účinnú regeneráciu pečene? V prvom rade ​vynechajte potraviny s vysokým obsahom cukru, soli či tuku.​ Obmedziť by ste mali aj ​pitie alkoholu.​ Pre zdravú pečeň je najdôležitejšia pestrá a vyvážená strava. Povieme si teda hneď niekoľko tipov na potraviny, ktoré by sme mali pridať do svojho jedálnička.

1. Jedzte viac listovej zeleniny

To najlepšie, čo môžete pre vašu pečeň urobiť, je konzumovať čo najviac listovej zeleniny. Vďaka ​vysokému obsahu rastlinného chlorofylu ​totiž pomáha vyplaviť z krvného obehu nebezpečné toxíny a navyše dokáže neutralizovať chemické látky a ťažké kovy.

Vyskúšajte si ju dopriať v podobe lahodného šalátu z rukoly a špenátu, či ako výživné smoothie v spojení s jablkom a mätou.

2. Cesnak aktivuje pečeňové enzýmy

Cesnak je taký malý zázrak, ktorý pomáha na rôzne problémy. V tomto prípade dokáže aktivovať pečeňové enzýmy,​ ktoré pomáhajú nášmu telu zbavovať sa toxínov. Okrem toho je silným antioxidantom.

3. Grepy a citróny ako silné antioxidanty

Keď už spomíname tie antioxidanty, nesmieme opomenúť citrusy, ako sú citróny a grepy. Tie znásobujú čistenie pečene ​a pomáhajú produkcii detoxikačných enzýmov. Navyše obsahujú vitamín C, čím stimulujú pečeň a jej procesy.

4. Stavte na zelený čaj

Z nápojov treba spomenúť zelený čaj, ktorý zlepšuje nielen metabolizmus, pričom pomáha aj pri chudnutí. Aj vaša pečeň vám zaň poďakuje. Je totiž​ plný antioxidantov, ​ktoré zlepšujú jej funkciu.

5. Pomôžu aj orechy

Siahnite po vlašských orechoch, píniových orieškoch, arašidoch či tekvicových semiačkach. Obsahujú totiž ​arginín,​ ktorý pomáha pečeni zbaviť sa amoniaku. Takisto obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ktoré okrem iného podporujú aj čistenie pečene.

6. Vyskúšajte černuchu

Počuli ste už o černuche? Ide o ​Egyptský čierny kmín​, ktorý je bohatý na vitamíny, minerály a mnoho ďalších zdraviu prospešných látok. Nazývajú ho aj ako ​prírodné antibiotikum,​ pričom má rad pozitívnych vlastností.

Často ho odporúčajú ​kombinovať s pestrecom mariánskym,​ ktorý má v drvenej forme najlepšie účinky. O černuche sa navyše hovorí, že dokáže eliminovať aj potenciálne rakovinové bunky.

7. Náš TIP: Pestrec

Užívanie drveného pestreca mariánskeho je jednou z najefektívnejších metód, ako si prírodne regenerovať pečeň. Ide o naozaj ​silný antioxidant,​ ktorý podporuje náš imunitný a tráviaci systém. Znižuje hladinu cukru a cholesterolu v krvi, podporuje tvorbu žlče a pomáha pri rôznych ochoreniach, ako je hepatitída či otravy alkoholom.

Čo sa týka pečene, pestrec má blahodárne účinky, vďaka ktorým sa dostal aj do mnohých liekoch viazaných na lekársky recept. ​Regeneruje totiž pečeňové bunky ​a pomáha pri ochoreniach ako cirhóza či steatóza pečene.

Jeho užívanie je prospešné nielen pre zdravie pečene, ale aj celkové zdravie organizmu. Vyskúšajte ho zaradiť do vášho jedálnička a sami sa presvedčíte o jeho pozitívnych účinkoch.

Zdravá pečeň = zdravý život

Spôsobov, ​ako prirodzene chrániť svoju pečeň,​ je naozaj mnoho. Vyskúšajte sa pravidelne hýbať, vytvorte si správne stravovacie návyky a pridajte do svojho jedálnička niektoré z vyššie uvedených surovín a potravín. Väčšina chorôb sa síce dá liečiť, no jednoduchšie je im v predstihu predchádzať.

Back To Top